Kedves kérdező!
Önnek hibásan teljesített a motor eladója a Polgári Törvénykönyv (Ptk) 6.157. §-től írja a hibás teljesítést. Több fajtája van a hibás teljesítésnek van kellészavatosság és termékszavatosság stb. Ami a lényeg, hogy Önnek az eladó kellékszavatossággal tartozik a ptk 159. § szabályozza. A lényeg, ha önnek hibásan teljesít az eladó akkor ön kijavítás vagy kicserélést is kérhet kivéve, ha az eladónak más kellékszavatosság összehasonlításban aránytalan költséget eredményezne. Figyelemmel kell lenni a szolgáltatás hibátlan állapotában képviselt értékére szerződésszegés súlya kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelemre...
következő javaslatom: Ha nem hajlandó kijavítani vagy kicserélni akkor ügyvédhez kell fordulni és ő majd küld neki egy ügyvédi felszólító levelet a kötelezettnek. Ha továbbra sem teljesít a kötelezett akkor fizetési meghagyást lehet kibocsájtani, ha kötelezett lent mond akkor bírósági ügy lesz belőle.
Kedves Kérdező de tudnom kéne, hogy vállalkozótól vette-e meg a használt motort vagy fogyasztótól mert ha vállalkozótól vette meg a motort akkor más szabályok vonatkoznak rá, mint a fogyasztóra.
Abban az esetben a Ptk 6:168. § szakasz vonatkozik rá. A vállalkozóra mindig szigorúbb szabályok vonatkoznak.
Üdvözlettel:
a PROKATOR-NET jogi csapata
Tájékoztatjuk, hogy a honlapon elérhető tartalmak és információk nem minősülnek sem
jogi, sem egyéb tanácsadásnak, sem ajánlattételnek, sem pedig ajánlattételre való
felhívásnak. A tájékoztatást a rendelkezésre álló információk alapján adtuk, azért
felelősséget sem a szolgáltató, de a partner válaszadó sem vállal.