• Regisztráció
Jogi kérdések honlapja. Az oldalon joggal kapcsolatos kérdéseket tehetsz fel minden témában.

Ha jogi segítséget kérsz, ne habozz, tedd fel a kérdésed és hamarosan választ kapsz!
0 szavazat
Tisztelt Ügyvéd Úr!

Egy olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy egy elromlott kazán esetén a a beszerelt alkatrészre 1 évig garancia érvényesíthető. A beszerelés után 1 hónappal a kazán újra problémát jelzett, valószínűleg a beszerelés menete vagy az alkatrésszel lehet a probléma. A cég, aki ezt javította, nekik nem áll módukban kijönni (mivel olyan hangnemben beszéltem velük, mert egy számlát akartam átíratni, amire azt a választ kaptam, hogy megtudnák csinálni, de nem akarják ezáltal kijelentették, hogy ilyen ügyfélre nincs szükségük). Ebben az esetben mi a teendő, ha még garanciális (nem kis összegű szerelésről/alkatrészről van szó). A munka megrendelésével jött létre köztünk a szerződés, ami magába foglalja a garanciát.

Válaszát előre is köszönöm!
(120 pont) által a(z) Szerződések kategóriában

1 válasz

0 szavazat

Kedves Kérdező!

A leírtak alapján Ön jogosult a garanciális javításra, mivel a beszerelt alkatrészre egyéves jótállás vonatkozik, és a hiba a beszerelést követő egy hónapon belül jelentkezett. Ennek értelmében a vállalkozás köteles a hibát kijavítani, vagy az alkatrészt kicserélni.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a jótállási idő a fogyasztási cikk átadásának napjától, vagy – ha az üzembe helyezést a vállalkozás végzi – az üzembe helyezés napjától kezdődik. A vállalkozásnak a javítási igény közlésétől számított 30 napon belül kell a szükséges javítást elvégeznie. Ha ez nem történik meg, köteles a fogyasztási cikket kicserélni, vagy ha a csere nem lehetséges, a vételárat visszatéríteni.

Amennyiben a vállalkozás megtagadja a garanciális kötelezettség teljesítését, az alábbi lépéseket teheti

Küldjön a cégnek hivatalos, ajánlott levelet vagy e-mailt, amelyben felszólítja őket a garanciális kötelezettség teljesítésére. Fogalmazza meg világosan, milyen hiba vagy hiányosság merült fel, és milyen intézkedést (javítást/cserét) vár el.

Forduljon a területileg illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz, amely kivizsgálhatja az ügyet, és kötelezheti a vállalkozást a garanciális javítás elvégzésére.

Kérheti a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárását. Ennek célja, hogy bírósági eljáráson kívül rendezze a fogyasztói jogvitákat.

Ha minden más lehetőség kimerült, végső esetben polgári peres eljárást is indíthat a vállalkozás ellen, a szerződésben foglalt kötelezettségek megszegése miatt.

 Minden kommunikációt (levelezés, e-mailek) őrizzen meg, illetve tartsa magánál a vásárlást és a javítást igazoló dokumentumokat, mivel ezekre szükség lehet a jogai érvényesítése során.

Üdvözlettel:

a PROKATOR-NET jogi csapata

 Tájékoztatjuk, hogy a honlapon elérhető tartalmak és információk nem minősülnek sem jogi, sem egyéb tanácsadásnak, sem ajánlattételnek, sem pedig ajánlattételre való felhívásnak. A tájékoztatást a rendelkezésre álló információk alapján adtuk, azért felelősséget sem a szolgáltató, de a partner válaszadó sem vállal.
(54,0e pont) által
...