Kedves Kérdező
A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:123. §-a szabályozza a szolgáltatás minőségére vonatkozó elvárásokat. Ezen szabályok szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában alkalmasnak kell lennie a rendeltetésszerű célra, különös tekintettel az alábbiakra:
a) A szolgáltatásnak alkalmasnak kell lennie a jogosult által meghatározott célra, amennyiben ezt a célt a szerződéskötés előtt a jogosult a kötelezett tudomására hozta.
b) A szolgáltatásnak alkalmasnak kell lennie azokra a célokra is, amelyekre az azonos rendeltetésű szolgáltatásokat általában használják. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatásnak meg kell felelnie a szokásos elvárásoknak.
c) A szolgáltatásnak rendelkeznie kell azzal a minőséggel, és nyújtania kell azt a teljesítményt, amely azonos rendeltetésű szolgáltatásoknál szokásos. Továbbá a jogosult elvárásait is figyelembe kell venni, különösen a kötelezett vagy – amennyiben nem a kötelezett állítja elő a szolgáltatás tárgyát – a szolgáltatás előállítójának és képviselőjének a szolgáltatás tulajdonságaira vonatkozó nyilvános kijelentései alapján.
Ha az eladó késlekedik a teljesítéssel, azaz nem adja át időben az autót, az szerződésszegésnek minősül. A szerződésszegés esetén Ön kérheti a szerződés teljesítését, de ha az eladó késedelme jelentős, akkor Ön elállhat a szerződéstől. Ebben az esetben a foglaló kétszeresének visszatérítése is felmerülhet
Elállás: Ha a szerződésszegés következtében az Ön, mint jogosult érdeke megszűnik a szerződés teljesítésében, Ön jogosult elállni a szerződéstől. Ez azt jelenti, hogy a szerződés hatályát veszti, és a felek kötelesek visszaadni mindazt, amit a szerződés alapján teljesítettek. Ha a szerződéskötés előtt fennállt helyzetet nem lehet visszaállítani természetben, a szerződés felmondására is lehetőség van, ha a törvény ettől eltérően nem rendelkezik.
Jognyilatkozat: Az elállásra vagy felmondásra vonatkozó jognyilatkozatnak tartalmaznia kell az elállás vagy felmondás okát, ha több okból is megilletné ez a jog. A jogosult, azaz Ön, jogában áll az elállási vagy felmondási okot egy másikra módosítani, ha szükséges.
Ellenszolgáltatás: A kötelezett (eladó) nem követelheti az ellenszolgáltatás nélkül maradt teljesítés pénzbeli megtérítését, ha Ön bizonyítja, hogy a szolgáltatás visszaadására olyan okból nem képes, amelyért az eladó felelős. Ha Ön már megfizette a szolgáltatás ellenértékét, jogában áll annak visszatérítését követelni akkor is, ha a szolgáltatást nem tudja visszaadni, feltéve, hogy a visszaadás akadálya az eladó hibájára vezethető vissza.
Ezek alapján, ha az eladó többszörösen megszegte a szerződést és késedelmesen teljesít, Ön elállhat a szerződéstől, és követelheti a foglaló visszatérítését, illetve annak kétszeresét, ha a késedelem az eladó hibájából ered. .
Üdvözlettel:
a PROKATOR-NET jogi csapata
Tájékoztatjuk, hogy a honlapon elérhető tartalmak és információk nem minősülnek sem jogi, sem egyéb tanácsadásnak, sem ajánlattételnek, sem pedig ajánlattételre való felhívásnak. A tájékoztatást a rendelkezésre álló információk alapján adtuk, azért felelősséget sem a szolgáltató, de a partner válaszadó sem vállal.