• Regisztráció
Jogi kérdések honlapja. Az oldalon joggal kapcsolatos kérdéseket tehetsz fel minden témában.

Ha jogi segítséget kérsz, ne habozz, tedd fel a kérdésed és hamarosan választ kapsz!
0 szavazat
Jó napot!

Küldtek nekem egy csomagot Magyarországról - Tenerifére a Csomagnet közvetítő céggel, mely a TNT szállító céggel van kapcsolatban. Több probléma merült fel a szállítás alatt:

- 29 nap alatt ért ide a csomag, 3x reklamáltunk a Csomagnet-nél, fejjel lefelé érkezett a csomag (folyadék), utólag még az átvételnél fizetettek 10€- t, pedig a számlán az áll, hogy az előre kártyával kifizetett összegen felül nincs más fizetési kötelezettségünk.

A kérdésem a következő: a probléma rendezésének kötelezettsége a megbízott közvetítő cég a Csomagnet,feladata vagy az általa megbízott TNT szállító cégé?

Sajnos nem tudom csatolni a dokumentumokat

Köszönettel   Lajos
(120 pont) által a(z) Hatályos jogszabályok kategóriában

1 válasz

0 szavazat

Kedves Kérdező!

Ebben az esetben nehéz megítélni mivel, ha hibás a termék és ráadásuk külföldi is akkor a hibát a terméket eladó forgalmazóhoz vagy ha van kereskedőhöz kell fordulni a hiba miatt. Ha Uniós országból küldenek csomagot akkor könnyeb a helyzet mert vannak uniós kötelező szabványok. A lényeg az, hogy ilyenkor a értékesítő   forgalmazójával    szebben kell érvényesíteni hibás teljesítésből eredő jogot mert ő e jognak a kötelezettje a hibás teljesítenek. Ot tudjuk a jótállást vagy termékszavatosságot érvényesíteni

Fogyasztói jogok hibás termék esetén 1999/44/EK irányelv

Minden ember életében előfordul, hogy a legnagyobb körültekintés ellenére olyan terméket vásárol meg, melyről utóbb kiderül, hogy hibás vagy nem felel meg szerződésben foglaltaknak. A legtöbb esetben olyan pár ezer forintos tételről van szó, amely miatt nem szívesen mennénk bíróságra, ugyanakkor veszni sem hagynánk a termékre kifizetett összeget. Az alábbiakban található hasznos információkkal az Európai Fogyasztói Központ a fogyasztóknak kíván segítséget nyújtani annak érdekében, hogy tisztában legyenek azzal, hogy egy termék meghibásodása esetén felmerülő minőségi kifogásukkal hová kell fordulniuk, továbbá, hogy milyen jogok illetik meg őket.

nemzetközi garancia

Az olyan termék esetében, amelyet a fogyasztó egy külföldi országban vásárolt meg, a jótállásra az adott ország szabályai, illetve azok a feltételek lesznek irányadóak, amelyeket az eladó a termék vásárlásakor meghatározott. Előfordulhat, hogy a gyártó a termékre vonatkozóan olyan jótállást vállal, amely alapján a fogyasztónak lehetősége van a gyártó által fenntartott szervizhálózat bármely tagjához fordulni, függetlenül attól, hogy melyik országban vásárolta a terméket (ún. nemzetközi garancia).

Üdvözlettel:

a PROKATOR-NET jogi csapata

 Tájékoztatjuk, hogy a honlapon elérhető tartalmak és információk nem minősülnek sem jogi, sem egyéb tanácsadásnak, sem ajánlattételnek, sem pedig ajánlattételre való felhívásnak. A tájékoztatást a rendelkezésre álló információk alapján adtuk, azért felelősséget sem a szolgáltató, de a partner válaszadó sem vállal.

 

(53,6e pont) által
...