Kedves Kérdező!
A helyzetében felmerülő hibás teljesítés a Polgári Törvénykönyv (Ptk.) rendelkezései alapján kezelhető. A Ptk. 6:157. § szerint hibásan teljesít a kötelezett, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. Továbbá, a Ptk. 6:159. § alapján, amennyiben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett hibás teljesítés esetén kellékszavatossággal tartozik. Ez magában foglalja a jogosult számára a választási lehetőséget, hogy kijavítást vagy kicserélést igényeljen, vagy, amennyiben ezek nem lehetségesek vagy aránytalan többletköltséggel járnának, az ellenszolgáltatás arányos leszállítását kérje, a hibát saját költségén kijavíttassa, vagy a szerződéstől elálljon, ha a kötelezett nem tudja a hibát kijavítani vagy nem vállalja a kicserélést, illetve ha a jogosult számára a kijavítás vagy kicserélés már nem jelent érdeket.
Ha a szerződéstől való elállás mellett dönthet, és ebben az esetben jogosult a teljesített előleg visszakövetelésére is. Amennyiben eláll a szerződéstől, írásban közölje ezt a másik féllel. A Ptk. 6:212. § (2) alapján a szerződés megszüntetése esetén a felek további szolgáltatásokkal nem tartoznak, és kötelesek egymással a megszűnés előtt már teljesített szolgáltatásokkal elszámolni, lehetővé téve így az előleg visszakövetelését.
Üdvözlettel:
a PROKATOR-NET jogi csapata
Tájékoztatjuk, hogy a honlapon elérhető tartalmak és információk nem minősülnek sem jogi, sem egyéb tanácsadásnak, sem ajánlattételnek, sem pedig ajánlattételre való felhívásnak. A tájékoztatást a rendelkezésre álló információk alapján adtuk, azért felelősséget sem a szolgáltató, de a partner válaszadó sem vállal.