• Regisztráció
Jogi kérdések honlapja. Az oldalon joggal kapcsolatos kérdéseket tehetsz fel minden témában.

Ha jogi segítséget kérsz, ne habozz, tedd fel a kérdésed és hamarosan választ kapsz!
0 értékelés
Üdvözlöm! A mai nap egy elég nagy áruházláncban elkértem a vásárlók könyvét. Miután írtam bele, elkérte a hölgy és berakta a fénymásológépbe, majd kitépte az eredeti példányt, odaadta nekem és eltette gyorsan a könyvet. Miután én megkérdeztem, hogy miért az eredeti példányt kaptam, elővette a könyvet újra és megmutatta, hogy a másolat lap teljesen üres volt és azt próbálta elhitetni velem, hogy "halványan írtam". Szerintem a műanyag lapot az eredeti lap alá rakta, hisz a másolaton még mélyedések sem voltak, amit a toll húzott volna. Ezek után belelapoztam a könyvbe és láttam, hogy több helyen is az eredeti maradt meg, néhol pedig a másolat volt, erre KITÉPTÉK a kezemből a könyvet. Tovább nem erősködtem, inkább most Önöktől kérnék segítséget, hogy ez jogszerű volt, amit csináltak? Előre is köszönöm a válaszukat!

1 Answer

0 értékelés

Tisztelt Érdeklődő!

 
A kereskedelmi törvény szerint az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen a kereskedelmi hatóság által hitelesített, folyamatosan számozott oldalú vásárlók könyvét kell elhelyezni. A vásárlók a vásárlók könyvébe bejegyezhetik az üzlet működésével, továbbá az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszaikat és javaslataikat. A vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos. A vásárlók könyvét a használatba vétel előtt a kereskedelmi hatóság hitelesíti, feltüntetve a vásárlók könyve megnyitásának időpontját. Ennek alapján a Vásárlók Könyvének előre meghatározott kritériumoknak kell megfelelnie. Ezen kritériumok közé tartozik az is, hogy egy sorszámozott oldalból több (három példány) van, melyekből az első a kereskedőnél, a második pedig a vásárlónál marad. Ezt támasztja alá a fogyasztóvédelmi törvény szabálya is, mely szerint a szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben köteles a fogyasztónak átadni. Ennek megfelelően a leírt tevékenység nem volt jogszerű.
 
Üdvözlettel:

a PROKATOR-NET jogi csapata

 

Tájékoztatjuk, hogy a honlapon elérhető tartalmak és információk nem minősülnek sem jogi, sem egyéb tanácsadásnak, sem ajánlattételnek, sem pedig ajánlattételre való felhívásnak. A tájékoztatást a rendelkezésre álló információk alapján adtuk, azért felelősséget sem a szolgáltató, de a partner válaszadó nem vállal.

 

...